차가운 밀물과 썰물의 경계선 The Borderline of the Cold Tide
The body frame is submerged by the cold tide.
As time elapses, the tide becomes an ebb and flows out of the frame.
The intersection of ebb and flow leaves traces on the frame of thought.
차가운 밀물에
몸 틀이 잠긴다.
시간이 경과 되면
밀물은 썰물이 되어 몸 틀을 빠져나간다. 밀물과 썰물의
교차는
사유의 몸 틀에
흔적을 남긴다.
The body is submerged in the cold tide. As time elapses, the flow becomes an ebb tide and leaves the body. The intersection of high and low tides leaves a mark on the body of thought. It is a kind of artistic ecological circulation and color diffusion work in which traces of smearing, spreading, and evaporation and the evaporated water vapor condense and return to the material of the earth. Human consciousness is changed by external physical and mental stimuli, and the essence of human beings and the meaning of human existence is considered through sensory experience and pictorial thinking. It is the task of visualizing the phenomenon of spreading to other areas through its diffusion. Dry and wet lines shape the body. A line that settles on the screen with a subtle gap between the lines leaves a record of life. The color that irregularly permeates into the frame reacts with the intrinsic material existing inside and the material existing outside. It spreads outward due to limited time and space, leaving a record of visual expression on the boundary. From a certain moment to a certain point, the molecules of color are not directed in only one direction, but the movement of color appears chaotically in all directions. Molecules that have penetrated from the outside into the body and the movement of molecules inside the body leave subtle traces as osmosis. And the colors that are diffused up, down, left and right outside the body form different areas depending on the speed and temperature. Humans weigh the heaviness and lightness of life. Humans express the feeling of wanting to escape from the system and the loneliness felt in the heaviness and lightness of life. It is a concept about the figure of a human being contemplating existence and emptiness, the flow of human relationships, the essence of human beings, and the meaning of human beings. Uncomfortable flow of relationships leaves irregular stains. Ko gang pil
차가운 밀물에 몸 틀이 잠긴다. 시간이 경과 되면 밀물은 썰물이 되어 몸 틀을 빠져나간다. 밀물과 썰물의 교차는 사유의 몸 틀에 흔적을 남긴다. 스미고 번지고 증발하여 생긴 흔적과 증발된 수증기는 응결하여 다시 대지의 물질로 되돌아가는 예술 생태 순환과 색채의 확산 작업이다. 외부의 물리적 정신적 자극에 의해 인간의 의식은 변화가 생기고 감각적 경험과 회화적 사유를 통해 인간의 본질과 인간 존재의 의미를 사유하고 확산을 통해 다른 영역으로 퍼지는 현상을 시각화하는 작업이다. 건조하고 습한 선이 몸의 형태를 만든다. 선과 선의 미묘한 간격의 차이를 두고 화면에 안착하는 선은 삶의 기록을 남긴다. 몸 틀에 불규칙적으로 스며드는 색은 내부에 존재하는 고유의 물질과 외부의 존재하는 물질과 반응하여 제한된 시간과 공간에 의해 외부로 확산되어 경계의 테두리에 시각적표현기록을 남긴다.
어느 순간 어느 지점에서 어느 지점까지 색채의 분자는 한 방향만 향하는 것이 아니라 색채의 움직임은 모든 방향으로 무질서하게 나타난다. 몸 안으로 외부에서 침투한 분자와 내부에 있는 분자의 운동은 삼투현상으로 미묘한 흔적을 남기고 몸 외부로 상하좌우로 확산되는 색채는 붓의 속도와 압력 그리고 작업 공간의 온도에 의해 각기 다른 면적을 형성한다. 인간은 삶에서 느끼는 무거움과 가벼움을 저울질한다. 삶의 무거움과 가벼움 속에서 느끼는 외로움과 체계에서 벗어나고 싶은 인간을 표현한다. 존재와 허무 사이에서 고민하는 인간의 모습, 인간관계의 흐름, 인간의 본질, 인간의 의미를 사유한다. 불편한 관계의 흐름은 불규칙한 얼룩을 남긴다. 고강필
2022_0705 - 2022_0710
충북문화관 숲속갤러리CHUNGBUK CULTURAL FOUNDATIONFOREST GALLERY